Totalt antall sidevisninger

fredag 4. februar 2011

Detaljer i livet og detaljer i naturen

er det mange ganger for lett å la passere. Jeg blir så begeistret når jeg hører at andre også kan ha samme type opplevelser i naturen som jeg av og til har. Som for eksempel en dag i august i 2010 når jeg gikk med fotoapparatet på jakt etter fotomotiver. Og jeg fant dette:
Det gir en slags rus, tror jeg at jeg kan si, det å finne fram til nye naturfenomener og motiver jeg kan forevige.

I forrige innlegg hadde tittelen "Forskning nytter", og nevnte Arnhild Lauvengs begrepsbruk om å ha forskjellig verktøy til ulike typer jobber. Overført til at alt etter hvilket behov folk har for hjelp, så trengs det finnes ulike tiltak. Dette er selvsagt noe hun har helt rett i, og hvordan få til et mangfold av tiltak/tilbud til folk som har behov for hjelp?


En hammer er ikke egnet når en båt skal trekkes på land...


og et lite lam som har mistet sin mor drikker ikke fra annet enn tåteflaske...

Betydningen av å bli sett og forstått beskriver Lone i sin blogg "Et liv i fugleperspektiv"

Jeg opplever at jeg blir sett av psykologen jeg har vært hos tre ganger, men det er også opp til meg hva jeg tenker at jeg kan bruke han til... Jeg har spurt om han f eks kan være med å følge meg opp hvis og når jeg bestemmer meg for å trappe ned på medisiner. Han har sagt seg villig til det, men ønsker først og fremst at fastlegen skal ha den medisinske oppfølgingen. Enda har det ikke kommet på plass en ny lege etter at fastlegen jeg hadde flyttet fra kommunen, så jeg er spent på hva slags bakgrunn den nye fastlegen har... Eva Svendsen i Erfaringskompetanse hadde en interessant kronikk på Erfaringskompetanse.no sin nettside i januar: Når mange vet best. Hun spør: "Er det på tide å spørre seg kva slags verdi - og kunnskapssyn utviklinga av dei psykisk helsetenestene bygger på?" JA, det er virkelig på høy tid! Les kronikken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar