Totalt antall sidevisninger

søndag 16. januar 2011

”Den eneste sanne kunnskap er erfaring” av Albert Einstein

Det sitatet fant jeg på Hvite Ørns nettside, og vi har valgt å bruke det på Erfaringsnettverkets nettside.
Hvite Ørn har noen kjernesaker, og det er særlig to av disse jeg vil løfte fram i dag før jeg går over på å fortelle om mine indre endringsforsøk som det går smått med.

Jeg siterer:
"Dugnad for frihet
Hva slags sted?

Vi tenker oss fleksible løsninger og er foreløbig åpne for mange muligheter mht beliggenhet og modell/struktur.

Et stort hus med stor hage, gjerne på en gård, eller i landlige og vakre omgivelser med tilgang til turområde….

Eller et hus i byen, kanskje mer som et slags hotell?

Eller flere mindre hus, da mange av de psykisk sårbare har det best i mindre grupper…..

En mulighet er å starte helt i det små med et botilbud til 3-4, noe som er mulig uten omfattende kostnader og investeringer…."

Dugnad for frihet har jeg skrevet om på en annen blogg, og Erfaringskonsulenter/medarbeidere med brukererfaring, jeg går også gjerne for "Erfaringsterapeut", men før jeg gjør det må jeg få vite litt mer om hva slags funksjon en erfaringsterapeut skal ha. Hvite Ørn har en del spenstige kjernesaker, og jeg følger med fra sidelinjen hva som skjer.

Jeg er arbeidsnarkoman. Det er noe jeg har innrømt overfor meg sjøl lenge, men jeg har ikke kommet lenger enn det. Sånn er kanskje med all form for avhengighet. Det går litt trinnvis hvordan folk greier å ta tak i det. Kjenner det mellom skuldrene i dag at jeg har sittet lenge på PC'en, så nå er det denne bloggartikkelen før jeg tar en lang pause.

Endringer - mestringsstrategier Tja... jeg har sagt at en av mine gode mestringsstrategier er å skrive, men det kan bli for mye av alt. Alle egenskaper har to sider... for mye eller for lite kan bli galt uansett.

Jeg fant en omtale av psykiater Trond F. Aarres: Manifest for psykisk helsevern, og da kunne jeg ikke la være å skrive om det. Du finner bloggartikkelen her. Ingen videre kommentar her.

Dette bildet kan illustrere hvordan det kan være å vite at jeg må gå i mot endringer, men så møter jeg mange ganger underveis i endringsprosessen en tåkevegg... Jeg skimter noen konturer, men det er det hele. Litt sånn har jeg det i dag... og kanskje jeg rett og slett skal ta meg tid til å kjenne på den følelsen?

Endringsarbeid er ofte både slitsomt og problematisk for de ansatte i bedrifter/organisasjoner når det er det som gjelder, og det er det samme for meg som enkeltperson når det er meg det gjelder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar